El programa POEJ (Programa operativo de empleo Juvenil) està orientat a joves d’entre 16 i 29 anys i té l’objectiu d’ajudar a aquests joves a trobar feina, sigui per compte propi o aliè o bé a impulsar la seva idea de negoci com a emprenedors. Aquest Programa està impulsat per la Cambra de Comerç, la Fundació INCYDE, el Fons Social Europeu i la Garantia Juvenil.

El programa es realitza en col·laboració amb Up Training Club, ubicat al barri del Clot de Barcelona. Aquest és el primer centre especialitzat en entrenar futurs laborals i professionals per a persones amb dificultats per trobar feina o simplement per aconseguir aquella a la que realment aspiren.

El curs consta de 3 parts: la formació grupal, la formació individual i el mentoring. La part grupal és on es tracten continguts generals sobre com portar a terme una idea de negoci o sobre com trobar feina. La part individual és la part on s’aprofundeix en les àrees concretes que desitja cada persona i on s’ofereixen eines per potenciar aquelles competències que més necessiten. I per últim, l’anomenat mentoring, que consisteix a realitzar tutories amb una persona experta que assessora els i les alumnes segons els seus objectius professionals.

Durant aquestes 2 setmanes de formació grupal, els i les joves s’han dividit entre els que volen emprendre i els que recerquen feina. Els emprenedors i emprenedores han estat donant forma a la seva idea de negoci, han explorat el seu producte i analitzat les dificultats amb les quals es poden trobar a l’hora d’executar-lo, per després passar a dissenyar el seu negoci. Els i les que recerquen feina han explorat el mercat laboral, els portals de feina, el món de les entrevistes i el Currículum Vitae, tot compaginat amb el desenvolupament de competències transversals i l’empoderament individual de cada participant.

En definitiva, l’objectiu d’aquest programa anomenat POEJ és millorar l’ocupabilitat d’aquests joves, sigui aconseguint un contracte de treball o creant el seu propi negoci.