La Fundació Intermedia va participar el passat 21 i 22 de març al segon Saló de l’Ocupació Juvenil, organitzat en el marc de la Setmana de la Formació i el Treball per l‘Ajuntament de Barcelona. L’esdeveniment celebrat al recinte de la Fira Barcelona – Montjuïc, estava adreçat a persones joves, d’entre 16 i 35 anys, que busquen feina, tot just han acabat els estudis o volen reorientar la seva vida professional.

La Fundació Intermedia va comptar amb un estand propi, situat a l’Espai Apropa’t, per tal d’oferir informació i orientació sobre els seus serveis, programes i activitats formatives, dedicades especialment al col·lectiu jove i destinades a afavorir la seva ocupació. Com ara els diferents cursos professionalitzadors del Programa PICE, els cursos emmarcats en noves tecnologies del Programa Singular i els cursos dedicats a l’emprenedoria del Programa POEJ, entre d’altres.

A més a més de comptar amb un estand propi, la Fundació Intermedia va organitzar i participar activament en tres dels diferents tallers organitzats durant la fira:

A l’espai Emprèn, el taller «El procés de selecció explicat per l’empresa», impartit pel Grup Sagardi, grup dedicat al món de la restauració que disposa de 12 restaurants a la nostra ciutat. El taller va ser a càrrec de la Jordina Caruda, tècnica de selecció de personal, i en Daniel Orobitg, responsable del departament de recursos humans. Van explicar als i les joves una breu introducció de l’empresa i com és el seu procés de selecció de personal, quines pautes segueixen a l’hora de contractar una persona, els diferents perfils sol·licitats, els canals que utilitzen per difondre les ofertes laborals i, també, els requisits i les competències més i menys valorades a l’hora de cobrir les seves vacants.

A l’espai Prepara’t, el taller «Posa emoticones en la teva recerca de feina», impartit pel nostre company Daniel Núñez, orientador, formador i prospector laboral a Fundació Intermedia. A la sessió es va treballar la importància que juguen les competències emocionals per mostrar una bona actitud i ganes en el procés de recerca de feina. Es va incidir especialment en el moment de l’elevator pitch i l’entrevista de feina, on es posava especial èmfasi en la gestió de la intel·ligència emocional en l’àmbit professional. Durant el taller es van utilitzar recursos de l’esport, el cinema, els còmics i les TIC per donar als i les joves, de manera visual i dinàmica, consells que siguin d’utilitat tant a nivell professional com personal.

A l’espai Salta al món laboral, el taller «Vols treballar al sector dels serveis a les persones?» en representació de Fundació Intermedia i Suara Cooperativa, la nostra companya, Pilar Romero va explicar als i les joves que volen treballar al sector dels serveis i l’atenció a les persones quins eren els valors corporatius de l’empresa, els perfils professionals demandats, les competències tècniques i transversals més valorades, els canals de reclutament, les ofertes de feina i els avantatges de treballar a la Cooperativa.

Tots tres tallers van tenir una molt bona acollida i una alta participació del col·lectiu jove que va apropar-se als tallers amb l’objectiu de conèixer els diferents recursos i rebre assessorament sobre el mercat laboral i la recerca activa de feina.

El Saló de l’Ocupació Juvenil ha suposat una oportunitat única per apropar la Fundació Intermedia a la població més jove. Així mateix, els i les joves han pogut conèixer tot allò que necessiten per accedir al món laboral, i per connectar amb els diferents agents i la seva oferta formativa i laboral.