El programa, adreçat a persones perceptores de la renda garantida de ciutadania, s’ha hagut de redirigir cap a una atenció a distància durant els mesos de l’estat d’alarma

Fundació Intermedia va finalitzar el passat 30 d’abril el Programa de mesures actives d’inserció per a persones destinatàries de la renda garantida de ciutadania (MAIS) a través del qual s’han atès a 1.217 persones a 17 municipis de les províncies de Barcelona, Girona i Tarragona amb l’objectiu d’incrementar el grau d’ocupabilitat i la inserció laboral de les persones participants en el programa.

Metodologia i resultats del programa

Per tal d’aconseguir la inserció laboral de les persones ateses a través del Programa MAIS, Fundació Intermedia ha emprat una metodologia que combina les accions individuals i accions grupals, amb un seguiment personalitzat, per treballar el procés d’autoconeixement, projecte vital, definir l’objectiu o objectius professionals, desenvolupar competències, apropar la realitat actual del mercat de treball, així com acompanyar en la recerca de feina i la inserció laboral.

En aquesta línia, el programa MAIS conclou amb bons resultats malgrat les dificultats que ha comportat la paralització de molta activitat econòmica i empresarial per la COVID-19: 182 persones han aconseguit inserir-se al mercat laboral i 28 persones han pogut realitzar pràctiques no laborals en empreses de diferents sectors.

Acompanyament a distància durant el confinament

Malgrat la situació marcada per l’estat d’alarma i davant la impossibilitat de fer atenció presencial en el moment de finalitzar el programa, l’equip tècnic i d’intermediació va adaptar i redirigir l’acompanyament de les persones a distància amb la implementació d’eines telemàtiques com el Whatsapp, trucades i correu electrònic amb l’objectiu de poder fer un tancament individual de l’itinerari de cada persona atesa.

El centre sempre han estat les persones

Tània Sánchez, coordinadora de l’equip tècnic del programa MAIS fa una valoració molt positiva del programa: “Ha estat un programa replet d’experiències i aprenentatges. El centre en tot moment han estat les persones ateses i s’ha gaudit d’un equip professional que en tot moment ha mostrat empatia, creativitat, capacitat d’adaptació, respecte, cooperació i molta motivació per acompanyar a les persones amb una mirada àmplia” apunta Sánchez.

El Programa MAIS de Fundació Intermedia està cofinançat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Fons Social Europeu.

logos_financadors_mais