La Fundació Intermedia i la Fundació Main han engegat la segona edició del programa Noves Oportunitats per a joves de les comarques del Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. El projecte donarà acompanyament a un total de 400 joves, amb l’objectiu de produir un retorn al sistema educatiu, fomentar la inserció laboral i potenciar el desenvolupament vital d’aquestes persones.

El programa, finançat pel SOC i el Fons Social Europeu dins el pla de Garantia Juvenil, s’adreça a joves d’entre 16 i 24 anys que no treballen i han abandonat els estudis, amb l’objectiu que recuperin les ganes d’aprendre, desenvolupin el seu projecte professional i vital i retornin al sistema educatiu o s’insereixin al mercat de treball. El programa, que es caracteritza per treballar itineraris de llarga durada, fins a un màxim de 2 anys, ofereix accions integrades d’orientació, formació i acompanyament posant en el centre de l’actuació les necessitats i interessos dels i les joves.

En l’edició executada durant els anys 2015-2017 del programa Noves Oportunitats, Fundació Intermedia va atendre un total de 381 joves dels quals 279 van superar la fase d’orientació i van iniciar itineraris formatius, laborals i vitals. Els punts d’actuació on s’ha desplegat el programa en els territoris del Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental han estat Mataró, Terrassa, Sabadell, Sant Fost de Campsentelles, Mollet del Vallès i Sant Celoni. Dels 279 joves, 76 van retornar al sistema educatiu i 68 es van inserir al mercat de treball. Pel que fa a l’obtenció d’acreditacions formals, un total de 182 joves van obtenir una o més acreditacions en les diferents modalitats formatives (Certificat de Professionalitat, Formació a mida a l’empresa i obtenció del Certificat de Secundària). S’han realitzat un total de 81 contractes, dels quals 38 han estat de més de 3 mesos.

La col·laboració del teixit empresarial en els diferents processos dels i les joves ha estat clau per a l’èxit del programa. Més de 70 empreses dels tres territoris d’actuació, van col·laborar en l’edició anterior, duent a terme experiències de mentoratge a l’aula i a l’empresa, sessions informatives amb professionals, visites a empreses, pràctiques no laborals, shadowing i simulació de processos de selecció. A tall d’exemple, algunes de les empreses col·laboradores han estat Bricodepot, Condis, Abacus, Reisopack o el Gremi d’Hostaleria del Vallès Oriental. Un total de 199 joves han participat en accions de coneixement de l’entorn productiu.

La Fundació Intermèdia impulsa el programa en col·laboració amb la Fundació Main mitjançant una UTE, dins del programa d’ocupació juvenil a Catalunya, Garantia Juvenil 2014-2020 i el pla d’actuació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, a través del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). A Mataró, el Centre de Noves Oportunitats on s’atendran els i les joves està situat a la Plaça Manuel Cuyàs i Duran, número 8, baixos. El telèfon de consulta és el 664.411.822 i el correu electrònic de contacte és el cno@cnovalles.cat.