Per segon any consecutiu, la Fundació Intermedia, a través del programa Incorpora que porta a terme a Badalona, va organitzar el passat 25 d’octubre una Jornada sobre Responsabilitat Social adreçada a les empreses del territori, amb la col·laboració del Consorci Badalona Sud, l’Obra Social La Caixa i l’Institut Municipal de promoció de l’ocupació de l’Ajuntament de Badalona.

El principal objectiu de la jornada era presentar un model d’empresa sostenible, assolint un equilibri entre l’empresa, la persona i l’entorn.  La trobada va comptar amb la participació d’un expert en el sector, el Sr. José Francisco Martínez-Losa de la Consultoria Audit & Control Estrés, i amb l’exposició de bones pràctiques per part de tres empreses de Badalona: Grup Menarini, Can Cet i Neteges del Barcelonès. Aquestes tres empreses van poder aportar exemples pràctics de la seva experiència en responsabilitat social, podent tenir l’ocasió d’escoltar tres realitats ben diferents: una gran empresa, un centre especial de treball i una PIME. La col·laboració entre els diferents agents del territori va ser fonamental per arribar al número més gran d’empreses de Badalona i de l’entorn i continuar l’experiència de treballar en xarxa.

La jornada va tenir una valoració molt positiva per part dels assistents, entre els quals es trobaven 27 empreses i 19 entitats, associacions empresarials, fundacions i gremis empresarials. Els comentaris de valoració van estar adreçats sobretot als continguts de la xerrada, ja que les empreses van poder emportar-se noves idees per reflexionar en relació als factors psicosocials que poden influir en la rendibilitat de l’empresa.