La Fundació Intermedia va participar els passats 14, 15 i 16 de març al primer Saló de l’Ocupació Juvenil, organitzat en el marc de la Setmana de la Formació i el Treball per l’Ajuntament de Barcelona. Les propostes del saló, ubicat al Pavelló 2 del recinte Fira Barcelona – Montjuïc, estaven adreçades a les persones joves, d’edats compreses entre els 16 i els 35 anys, que busquen la seva primera feina o que volen reorientar la seva vida professional.

La Fundació Intermedia, que comptava amb un estand propi, va aprofitar aquesta ocasió per fer difusió de les seves activitats, especialment d’aquelles vinculades al col·lectiu de joves i destinades a afavorir la seva ocupació, com ara els diferents cursos del programa PICE impulsats per la Cambra de Comerç de Barcelona. A més a més de comptar amb un estand propi, la Fundació Intermedia va participar activament en quatre dels diferents tallers organitzats durant la fira:

_A l’espai SALTA AL MÓN LABORAL, en representació de Suara Cooperativa, vam explicar als joves que volen treballar al sector dels serveis i l’atenció a les persones quins eren els valors corporatius de l’empresa, els perfils professionals demandats, les competències tècniques i transversals més valorades, els canals de reclutament, les ofertes de feina i els avantatges de treballar a la Cooperativa.

_Dins l’espai PREPARA’T, adreçat a joves interessats a treballar el seu procés d’orientació i recerca de feina, vam organitzar conjuntament amb l’empresa Tech Data un procés de selecció al sector tecnològic, exposant l’activitat principal de l’empresa, els perfils sol·licitats i les competències més valorades. Les persones participants també van poder assistir a una simulació d’entrevista i lliurament de candidatures.

_En el context de l’espai APROPA’T vam oferir als joves una conferència sobre xarxes, identitat digital, informació compartida i empremta digital. L’objectiu era analitzar si la imatge digital que reflectim a les xarxes correspon a la que volem transmetre.

_A l’espai COMPARTEIX vam presentar dues experiències d’èxit adreçades a millorar l’ocupabilitat de les persones joves: el Centre de Noves Oportunitats al Camp de Tarragona, on s’han realitzat treballs d’autoconeixement i apoderament dels joves; i la formació professionalitzadora del Programa Singulars, al sector e-commerce.

El Saló de l’Ocupació Juvenil ha suposat una oportunitat única per apropar la Fundació Intermedia a la població més jove. Així mateix, els joves han pogut conèixer tot allò que necessiten per accedir al món laboral, i per connectar amb els diferents agents que treballen per tal que trobin feina.