La Fundació Intermedia va iniciar el passat 21 de gener la nova edició de cursos del Programa Integral de Cualificación y Empleo (PICE). Aquesta formació, que està adreçada a joves majors de 16 i menors de 25 anys, està impulsada pel programa de Garantia Juvenil i finançat per la Cambra de Comerç i la Cámara de Comercio de España.

Un dels formats del Programa que millors resultats formatius i professionals ens està donant és el Curs de Restauració. Aquest inclou un mòdul de Sala i un de Cuina, amb la intenció que els joves s’introdueixin i aprenguin les competències necessàries per tenir oportunitats al món laboral com a ajudants de cuina o cambrers/es de sala.

Els i les alumnes del Curs de Restauració van visitar el passat dia 5 de febrer el Grup Sagardi, que disposa de 12 restaurants a la nostra ciutat i compta amb algun dels nostres exalumnes a la seva plantilla. Els encarregats de dirigir la visita han estat la Jordina Caruda, tècnica de selecció de personal, i en Daniel Orobitg, responsable del departament de recursos humans.

Durant la visita, els i les alumnes van conèixer les instal·lacions, el funcionament del restaurant i el procediment i les tasques dels treballadors i treballadores. Així com les competències que més valoren a l’hora de seleccionar el seu personal, que són les ganes i la motivació a l’hora de treballar.

També van conèixer la seva filosofia a l’hora de seleccionar els productes que utilitzen, ja que aposten per oferir els millors aliments de temporada i propis del País Basc, treballant en contacte directe amb productors locals.

Finalment, afegir que aquest 2019 és un any especial pel Grup Sagardi, en tant que celebren el 25 aniversari d’un projecte que va néixer l’any 1994 amb el somni dels germans Iñaki i Mikel López de Viñaspre de recuperar la cuina basca de tota la vida i exportar-la al món.

Des de Fundació Intermedia volem agrair al Grup Sagardi per obrir-nos les portes del seu establiment i ensenyar-nos la seva filosofia i metodologia de treball. Aquesta experiència ha sigut molt profitosa per als i les alumnes, que van acabar la jornada encara més motivats i motivades per treballar en el sector de la Restauració.